Nový ročník programu Volba spotřebitelů podpoří už potřetí potravinové banky

13.01.2014 20:34

Česká Federace potravinových bank je už potřetí partnerem marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, který oceňuje nové a inovované produkty v oblasti rychloobrátkového zboží. Atoz Retail, organizátor projektu, je jedním z nejštědřejších sponzorů potravinových bank. Loni federaci předal šek v hodnotě 115 000 Kč.

 

Cílem marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka je ocenit nové a inovované produkty na trhu rychloobrátkového zboží s výjimkou tabákových výrobků. Do 14. ročníku programu se mohou přihlásit výrobci a distributoři, kteří své novinky uvedli na český trh v období od 1. září 2012 do 31. prosince 2013. Registrace je otevřena do konce ledna 2014.

 

Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka je jediné ocenění svého druhu na českém trhu, o jehož výsledcích rozhodují samotní spotřebitelé. Během třináctileté existence programu o tento titul usilovalo 970 výrobků. Poslední ročník potvrdil dlouhodobě stoupající oblíbenost programu a překonal všechny předcházející – právem užívat logo Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2013 se pyšní celkem 38 vítězů.

 

S programem dlouhodobě spolupracuje řada mediálních partnerů, jako např. rádio Frekvence 1, portály PrimaPlay a iPrima, Aukro, Heureka, deník Metro, nebo odborný oborový časopis Zboží&Prodej. Speciální akce na podporu prodeje vítězných výrobků pak probíhají např. v řetězcích Interspar, Penny Market a Tesco.

 

V novém ročníku posilujeme především marketingovou propagaci programu a jeho vítězných výrobků. Novými mediálními partnery jsou tituly vydavatelství Burda Media 2000 – Apetit, Betynka, Pošli recept!, Nejlepší recepty, Katka a Katka křížovky. Rozšiřujeme také spolupráci se společností Regie Radio Music o rádia Evropa 2 a BBC. V nadcházejícím ročníku určitě ale nepolevíme ani v retailové podpoře vítězných výrobků v řetězcích a maloobchodních sítích,“ říká Lukáš Matějka, project manager programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka.

 

 

Po ukončení registrace bude na jaře přihlášené výrobky hodnotit odborná komise, jejímž úkolem je posoudit míru inovací přihlášených produktů, jejich oprávnění usilovat o ocenění Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2014 a také správnost rozdělení nominovaných výrobků do jednotlivých produktových kategorií. Kromě toho na svém zasedání zvolí ze všech přihlášených produktů ten nejinovativnější, kterému udělí Cenu poroty.

 

Vítězové jednotlivých kategorií pak budou oceněni na základě výzkumu společnosti STEM/MARK na reprezentativním vzorku 4000 českých spotřebitelů. Současně s výzkumem budou v časopisech a na portálech mediálních partnerů probíhat soutěže, v nichž si desítky tisíc dalších spotřebitelů zvolí z nominovaných produktů svůj nejoblíbenější. Slavnostní vyhlášení vítězů 14. ročníku programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka proběhne 24. dubna 2014 v pražském Hotelu Ambassador – Zlatá Husa.

 

Během slavnostního galavečera 14. ročníku programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka předá organizátor Atoz Retail šek České Federaci potravinových bank. Jeho hodnota závisí na počtu nominovaných výrobků. „V rámci programu tuto dobročinnou organizaci nejenom mediálně podporujeme, ale i v nadcházejícím ročníku věnujeme na její činnost tisíc korun za každý přihlášený produkt, na posledním galavečeru jsme díky účasti 115 nominovaných výrobků této organizaci předali šek na 115 tisíc korun. I díky naší spolupráci se tak mohla rozrůst o tři nové potravinové banky,“ říká Lukáš Matějka, project manager programu.

 

 

 

O ATOZ Retail

Skupina ATOZ Retail je součástí ATOZ Group (firma se zabývá B2B komunikací v oblastech retailu, logistiky, obalového průmyslu a HoReCA segmentu).

Kromě programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, který odstartoval v roce 2001, pořádá kongres na podporu tradičního maloobchodního trhu Samoška, letní neformální společenské setkání pro profesionály z obchodu Retail Business Mixer či golfové turnaje Retail Masters Day. V roce 2012 přenesl ATOZ Retail tyto své aktivity také na Slovensko, když premiérově uspořádal 1. ročník projektu Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka a kongres Samoška.

V rámci publikační činnosti bylo před dvaceti lety první aktivitou skupiny uvedení měsíčníku Zboží&Prodej, zaměřeného na obchod s rychloobrátkovým zbožím, na český trh. Nabídku časopisů postupně doplnily Čerstvé&Snadné, jediný časopis určený vietnamským obchodníkům v ČR, dále Tovar&Predaj, dvouměsíčník věnovaný trhu rychloobrátkového zboží na Slovensku, a v roce 2012 časopis PHM Plus, určený provozovatelům čerpacích stanic. Pod křídla skupiny ATOZ Retail přešel v roce 2012 plakát TOP 30 českého a slovenského obchodu.