Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2014: ATOZ Retail předal šek na 133.000 kč českým potravinovým bankám

28.04.2014 15:33

 

 

                                                                  Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2014:

ATOZ Retail předal šek na 133.000 kč českým potravinovým bankám

 

 

Praha, 24. dubna 2014 Skupina Atoz Retail dnes na slavnostním galavečeru vyhlásila výsledky čtrnáctého ročníku marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, který oceňuje inovace na českém trhu rychloobrátkového zboží. V průběhu večera organizátor Atoz Retail předal šek na 133 000 Kč České Federaci potravinových bank. „V rámci programu tuto dobročinnou organizaci nejenom mediálně podporujeme, ale letos stejně jako loni a předloni věnujeme na její činnost tisíc korun za každý přihlášený výrobek,“ říká Lukáš Matějka, projektový manažer programu.

 

Spotřebitelé letos vybírali ze 133 výrobků / výrobkových řad ve 43 kategoriích. Výrobci a distributoři mohli do letošního ročníku programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka přihlásit své inovace z oblasti rychloobrátkového zboží s výjimkou tabákových výrobků, které byly na český trh uvedeny v období od září 2012 do konce roku 2013.

 

Jsme velmi vděční za peněžitý dar a za příkladnou spolupráci se skupinou Atoz Retail“, poděkoval Fabrice Martin-Plichta, ředitel České federace potravinových bank. „Tento dar bude sloužit k nákupu vybavení do skladů pěti již fungujících regionálních potravinových bank a nově vznikajících v Plzni a v Brně“.

 

Čtrnáctý ročník opět rostl co do počtu soutěžních výrobků, které byly rozděleny do 41 tradičních potravinářských a drogistických kategorií. Nově se ale v programu objevily také potravinové doplňky pro děti i dospělé, a tak o ocenění Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2014 nakonec usilovalo celkem 133 novinek ve 43 kategoriích.

 

Výrobky hodnotily 4000 českých spotřebitelů

 

Podkladem pro udělení ocenění se staly výsledky exkluzivního výzkumu agentury STEM/MARK. „Dotazování proběhlo na reprezentativním vzorku čtyř tisíc respondentů a výsledný index byl kalkulován na základě celkového dojmu, líbivosti obalu a zkušeností s výrobkem v dané kategorii. V rámci průzkumu jsme taktéž zjišťovali nákupní chování spotřebitelů, které jsme mohli porovnat s výsledky z minulých let. Z tohoto srovnání vyplývá, že Češi jsou stejně jako dříve stále velmi vnímaví k výši ceny, slevám a akcím, ale je pro ně také důležitá kvalita výrobku, jeho původ, značka a její tradice,“ uvádí Tomáš Říha, zástupce ředitele společnosti STEM/MARK.

 

U odborné poroty bodovaly netradiční inovace

Kromě oceněných v jednotlivých produktových kategoriích (viz přílohu č. 1) si během galavečera cenu odnesl také Absolutní vítěz, tedy výrobek, který získal nejvyšší počet bodů. Staly se jím sýry Président Camembert Le Petit a Président Le Bleu společnosti Lactalis CZ.

Vedle reprezentativního vzorku spotřebitelů mohli své nejoblíbenější novinky volit také čtenáři a uživatelé médií, která jsou mediálními partnery programu. Takových doprovodných soutěží letos proběhlo deset (viz přílohu č. 2).

I když o výsledcích programu rozhodují samotní spotřebitelé, ihned po uzavření registrace do 14. ročníku programu zasedla také odborná porota. Jejím úkolem bylo schválit oprávněnost přihlášených produktů usilovat o titul Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka a jejich rozdělení do kategorií. Kromě toho vybrala také produkty, které získaly speciální cenu, cenu poroty. Odborníci za nejinovativnější produkty letošního ročníku označili v oblasti potravin Zeleninové chipsy Bio cibulové společnosti Lifefood Czech Republic a v rámci drogistického sortimentu toaletní papír Sanft&Sicher s cestovní ruličkou uprostřed společnosti dm drogerie markt.

 

Nejlepší novinky na billboardech, v tisku, obchodech i na internetu

Slavnostním galavečerem ale program nekončí. Oceněné společnosti mohou po dobu jednoho roku využít logo Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2014 při propagaci vítězných výrobků, a to jak na jejich obalech, tak v marketingových kampaních.

Další podporu připravuje organizátor Atoz Retail ve spolupráci s mediálními partnery programu. Kromě tisku, internetu a rozhlasu program a jeho vítěze podpoří také outdoorová kampaň na citylightech, billboardech a na reklamních obrazovkách v MHD, obchodech i v čekárnách lékařských ordinací.

Velkého zviditelnění se oceněné produkty dočkají také v obchodech, kde budou označeny POS materiály, objeví se na plakátech, v letákových akcích a na druhotných umístěních. Letos tato podpora proběhne už tradičně v Intersparu, Penny Marketu a prodejnách skupiny Coop – Terno a Trefa. Nově se k nim pak přidají Rossmann a obchody na čerpacích stanicích Lukoil.

 

Partneři programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2014:

  • partneři retailové promoce: Interspar, Lukoil, Penny Market, Rossmann, prodejny skupiny Coop – Terno a Trefa

  • výzkumná agentura: STEM/MARK

  • odborní partneři: Marketingový institut, Nielsen Czech Republic

  • B2C mediální partneři:

tisk: Apetit, Betynka, Glanc, Katka, Katka Křížovky, Pošli recept!

rádia: Evropa 2, Frekvence 1, BBC

internetové portály: Aukro, Babinet, Heureka, iPrima, Prima Fresh, Prima Ženy

outdoor a in-store propagace: Ona TV, Outdoor Akzent, Store Media, TV Transport

  • B2B mediální partneři: Zboží&Prodej, PHM Plus, Svět balení, Marketing&Media

  • partneři ceremonie: Hotel Ambassador – Zlatá Husa, Aquapalace Hotel Prague a Wau Studio

 

 

 

Innovation Village: Inovace jako akcelerátor tržeb

Letos už pátým rokem doprovodila program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka odborná konference Innovation Village, tentokrát s podtitulem Inovace jako akcelerátor tržeb. Novinky nepřinášejí pouze zvýšení nákladů, ale také zajímavou možnost, jak zvýšit prodeje. V rámci konferenčního programu se tedy hovořilo o tom, co to vlastně inovace je, jak ji poznat, jak vyhodnocovat úspěšnost novinek uvedených na trh, co odlišuje úspěšné inovace od těch méně úspěšných a zda je český trh na skutečné inovace vůbec připraven. Nechyběly ani zajímavé případové studie úspěšných marketingových kampaní či obalových řešení nových produktů.

Zlatými partnery konference byly Ferratt International a Thimm Packaging, stříbrnými partnery se staly Aledeto, ppm factum a Societé, bronzovými partnery pak Fiala & Šebek Visual Communications, GfK, OTK Group a Panflex. Odborně akci zaštítily Marketingový institut a POPAI CE, speciálním partnerem se stalo Wau Studio a mediálně konferenci podpořily časopisy Zboží&Prodej a Svět balení.

_________________________________________________________________________

 

 

Kontakt pro další informace:

 

Lukáš Matějka
Project manager Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka

 

Atoz Retail
Holečkova 29
150 00 Praha 5
Mobil: +420 605 494 996
Fax: +420 246 007 201
Skype: lukas.matejka.atoz
E-mail:
lukas.matejka@atoz.cz
www.volba-spotrebitelu.cz
www.volba-spotrebitelov.sk

www.atoz.cz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Příloha č. 1:

SEZNAM OCENĚNÝCH VÝROBKŮ

 

kategorie

vítězný produkt

společnost

Mražené potraviny

McCain My Fries Julienne

McCain Foods Czech Republic

Zmrzliny

Míša v ovoci

Unilever

Polotovary

Brick Čerstvé listové těsto

Comperio

Konzervované

a dehydratované potraviny

Tuňák steak duopack

F. J. Kaiser

Gaston

Dětské přesnídávky

Sunárek Do ručičky

Hero Czech

Dětské mléčné dezerty

Kunínek duo-dezert

Lactalis CZ

Pudinkové a mléčné dezerty

Mlékárna Kunín Mléčná rýže

Lactalis CZ

Jogurty

Müller Froop

Müller

Mléko a smetana

Kunínské Čerstvé mléko polotučné 1,5 % tuku

Lactalis CZ

Sýry

Président Camembert Le Petit a Président Le Bleu

Lactalis CZ

Lahůdky a paštiky

Paštiky Řezníkův talíř

Penny Market

Slané pochutiny

Strážnické brambůrky černý pepř se solí

Petr Hobža

Balené čerstvé maso

Kaufland Vyzrálé a Čerstvé maso

Kaufland Česká republika

Uzeniny

Šunka nejvyšší jakosti

Prantl Masný průmysl

Sušenky, oplatky a sladké pečivo

Picknick Sticks

Josef Manner

Bonbóny a lízátka

nimm2 Lolly

Storck Česká republika

Čokoládové cukrovinky

Crispy Cups, Happy Crispy Cups

Comperio

Cereální tyčinky

Corny Big Brownie

Hero Czech

Cereálie

Albert Quality Müsli zapékané a křupavé

Ahold Czech Republic

Džusy

Cappy Pulpy

Coca-Cola Hellenic Česká republika

Balené vody

Korunní Tonic a Korunní Malinovka

Karlovarská Korunní

Sirupy

Ovocný sirup Korunní

Karlovarská Korunní

Energetické nápoje

Fakeer energy drink

Fakeer

Ledové čaje

Aquila Tea.m ledové čaje

Karlovarské minerální vody

Čaje

Pickwick Delicious Spices

Douwe Egberts Czech Republic

Káva

Douwe Egberts ochucená instantní káva

Douwe Egberts Czech Republic

Beermixy

Gambrinus Šťavnatý grep

Plzeňský Prazdroj

Pivo

Krušovice Pšeničné

Heineken Česká republika

Víno

Víno Mikulov Motýl

Bohemia Sekt

Sekty

Bohemia Sekt Prestige Chardonnay brut

Bohemia Sekt

Lihoviny

Jubilejná

St.Nicolaus – trade CZ

Pleťová kosmetika

Herbavera Krém s konopím

3K

Tělová kosmetika

Neutrogena výživné tělové mléko nordic berry

Johnson & Johnson

Ústní hygiena

Listerine Total Care Zero

Johnson & Johnson

Dámská hygiena

Ria menstruační tampóny

Hartmann-Rico

Krmiva pro zvířata

Winston kapsička hovězí

a Mortadela v lahodné omáčce

Rossmann

Čisticí prostředky

Mr. Muscle Active Capsule

S.C.Johnson

Úklidové pomůcky

HDPE sáčky do koše extra pevné

Vipor

Dětský papírový program

Dětské pleny Baby Baby Soft Premium, Dětské podložky Baby Baby Soft

Moracell

Papírový program

Sanft&Sicher toaletní papír

s cestovní ruličkou uprostřed

dm drogerie markt

Osvěžovače vzduchu

Ambi Pur non stop fresh

Procter & Gamble Czech Republic

Potravinové doplňky pro děti

Rakytníček multivitaminové želatinky s rakytníkem

Terezia Company

Potravinové doplňky pro dospělé

Hlíva ústřičná + lactobacily + vitamin C

Terezia Company

 

 

 

 

 

 

 

 

Příloha 2:

SEZNAM OCENĚNÝCH VÝROBKŮ V DOPROVODNÝCH SOUTĚŽÍCH

 

 

médium

vítězný produkt

výrobce

Aukro

Aquila Tea.m ledové čaje

Karlovarské minerální vody

Evropa 2

Corny Big Brownie

Hero Czech

Frekvence 1

Šunka nejvyšší jakosti

Prantl Masný průmysl

Heureka

Miao krmivo pro kočky

Arteta

iPrima

Boni Cottage cheese

Penny Market

Katka

Sensodyne Repair & Protect Whitening

GlaxoSmithKline

Katka Křížovky

Pickwick Delicious Spices

Douwe Egberts Czech Republic

Pošli recept!

nimm2 Lolly

Storck Česká republika

Prima Fresh

Corny Big Brownie

Hero Czech

Prima Ženy

Listerine Total Care Zero

Johnson & Johnson